utorok 8. decembra 2015

Introverti nie sú až tak zlí

Väčšina ľudí čo píšu sú pravdepodobne introverti, že?
Teda možno až na pát výnimiek. Ja ním rozhodne som. Veľa ľudí sa uspokojí len so všeobecným chápaním introverta a extroverta, no pritom je to oveľa hlbšie ako si myslíte.
Ja osobne sa o to naozaj zaujímam keďže som introvert a zároveň ma zaujíma psychológia. Čo sa týka všeobecného chápania týchto pojmov, je to asi  takto: Extrovert - spoločenský a obľúbený typ
Introvert - ten nerd v rohu
Chcela by som zmeniť váš názor na to, pretože ma naozaj štve ako si ľudia predstavujú introvertov. Preto napíšem niečo o mne, nejaké fakty a podobne. Možno to bude trocha odveci ale píšem po dlhom čase a zároveň mám v sebe trocha chaos.

Rozhodne nie je pravda, že introverti nemajú radi spoločnosť. Oni si ju práveže vedia vychutnať viac ako extroverti (podľa mňa a mojich skúseností). Ja osobne sa naozaj necítim dobre, keď je okolo mňa veľa ľudí a najmä ak ide o nové tváre, ale to neznamená, že nemám rada spoločnosť. Zbožňujem ak mi robí spoločnosť človek, na ktorom mi záleží a špeciálne, keď je to tá jedna osoba, ktorú veľmi milujem. Vychutnávam si spoločnosť týchto ľudí, pretože sa môžem uvoľniť.

Ďalšia vec, ktorú často počúvam je, že introverti sa neradi rozprávajú. Ja sama som týmto bola obvinená a bolo mi povedané, že sa niekedy správam veľmi flegmaticky.  Nie. Mňa len proste nebavia a nezaujímajú také random konverzácie. Doslova cítim ako ma uberajú o moju energiu. Zo slušnosti tieto rozhovory podstupujem ale veľmi ich nemám rada. Oveľa radšej mám konverzácie, ktoré majú nejaký hlboký význam alebo rozhovor o veciach, ktoré ma naozaj zaujímajú. Vtedy sa naozaj neviem prinútiť prestať rozprávať. 

Introverti su. vraj veľmi utiahnutý a vyhýbajú sa ľuďom. Je pravda, že sa vyhýbam ľuďom a random konverzáciam najviac ako sa dá ale stále mám nejaký ten spoločenský život. A pokiaľ ide o zaujímavých alebo mne blízkych ľudí tak som v spoločnosti rada. Mám aj nejaký ten sociálny život. Nie nesedím stále doma s knihou a mojou mačkou. Knihy čítam stále ale mačky rada nemám. 

Vy si ani nedokáźete predstaviť koľko je okolo vás introvertov. Z psychologického hľadiska je dokázané, že väčšina sa často hrá na extrovertov (aj ja) aby viac zapadli do spoločnosti. 
A je toho ešte veľmi veľa lenže musím končiť, pretože sa treba učiť. Ďalšie články závisia len od vašej odozvy. 
A zapamätajte si, keby nie sú introverti, tak neexistuje umenie.
:)

5 komentárov:

  1. Pekný článok :) tiež som introvert a občas sa cítim napríklad v mojej triede ako z inej planéty. Dlho som tento fakt o mne nechcela / nevedela akceptovať, no už som sa s tým stelenila. A cítim sa tak oveľa lepšie :) aj to chápanie introvercie a extrovercie by bolo treba zlepšiť u ľudí.. introverti nie sú tí "vždy tichi " :) k tomu umeniu.. Tvoris nejaké umenie? Okrem písania :)
    Pekný článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som mala trocha dlhšie problém stotožniť sa s tým :) A v triede to mám podobné.
      Písanie je jediný druh umenia, ktorý mi ako tak ide, takže ničomu inému sa nevenujem. Teda občas fotím a s tým by som sa chcela dostať trocha ďalej ale to je asi všetko. Čo ty? :)

      Odstrániť
    2. Fotím a maľujem... :) snažím sa aj písať ale... Neviem no. Kedy pridáš ďalší článok? :)
      Ps: šťasne a veselé Vianoce �� :)

      Odstrániť
  2. zaujímavo napisane! :--)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Po dlhej dobe som sa konečne dostala na tvoj blog, a čo som uvidela? Nové články. Som rada, že opäť píšeš. :)

    OdpovedaťOdstrániť